Torsdagplan och lite om mina mål för 2018

Ny dag - nya möjligheter!
Idag ska Bastil och jag nog rida igenom lite B2-vägar, vi ska tävla det programmet andra och tredje helgen i mars. Sen blir det fokus på skolorna innanför spåret och enkla byten utan tvärnitar. Men mer om det senare.
 
Så taggad på att säsongen ska dra igång nu!
 
Förra säsongen hade vi som mål att kvala och debutera MsvB, något vi gjorde efter ungefär halva året! Success. I år är målet att kvala och debutera en klass högre - MsvA! Det känns saftigt satt, mest bara för att det börjar bli klasser som hägrat mig så länge, och som liksom börjar bli på riktigt. Tänk om vi kan rida StGeorge en vacker dag... Då är vi snart uppe i svår klass! Vilken dröm!
 
Med min tränare i ryggen känner jag mig i alla fall trygg i att målen är nåbara. Vi har tillsammans gjort en tävlingsplan för våren och sommaren och det känns jättebra. Om allt går som det ska ska vi debutera i MsvB5 i mitten av april ungefär och sen sikta in oss mest på det resten av vårterminen, sen ska vi göra en ny planering inför hösten. Men förhoppningen är att kunna debutera MsvA i höst, helt galet! Känns lite läskigt och nästan olycksbringande att skriva ner det i text men det är ju faktiskt sant. Nu är jag främst taggad på att få rida MsvB5. vi red igenom det på en träning för ett par veckor sedan och jag tycker det är ett så kul program att rida och jag tror att det kommer passa oss bra även på tävling. Spännande med andra ord!