Presentation

Hallå, vad kul att du hittat hit!

Josefine heter jag och detta ska bli en blogg om min dressyrsatsning. Just nu har jag en häst som heter Bastil och han är 13 år i år. Tillsammans tävlar vi upp till MSV B för tillfället, med siktet inställt på högre klasser i framtiden. Innan Bastil har jag ägt och ridit ett flertal andra hästar som jag tävlat hoppning och dressyr med upp till 120cm/LA.

Jag köpte Bastil i juli 2016. Då hade han inte tävlat varken särskilt mycket eller nyligen. Han var svår att lasta och hade lite för mycket ambition och energi för sitt eget bästa. Lastningen löste sig snabbt, men de första 8-10 månaderna med Bastil var inte lätta, han trivdes inte med sadeln, jag var rädd för att rida honom och han stod mer på två ben än fyra. Men allteftersom har vi hittat varandra, utrustning han trivs med och ett system som fungerar för oss!

Jag tycker att Bastil är en fantastisk häst och anser att han är den absolut bästa hästen jag har ägt - han är talangfull, ambitiös och får mig att skratta och le varje dag. Dessutom utvecklas han hela tiden och ger allt när vi kommer in på tävlingsbanan - även om "allt" ibland också innefattar att ha stenkoll på det som händer runt omkring.

 Jag älskar Bastils färg i sommarsolen!